היחידה לקידום הבריאות הוקמה מתוך חזון לקדם אורח חיים בריא ופעיל בקרב תושבות ותושבי המועצה, מתוך מטרה לשפר את איכות החיים האישית והקהילתית. היחידה פועלת בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות נוספות, ותציע מגוון רחב של פעילויות, תכנים וכלים לכלל הגילאים – בדגש על חינוך לבריאות, מניעה, חוסן נפשי וקהילה מחוברת.

 

תחומי פעילות עיקריים:

פעילות היחיד לקידום הבריאות חוף אשקלון
יחידת הבריאות במועצה הוקמה בינואר 2025 תחת תקציב תקומה, בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הבריאות ואשכול נגב מערבי,
במטרה להטמיע חשיבה בריאותית בכל מדיניות, ולקדם אורח חיים בריא בקרב התושבים, מתוך מחויבות המועצה לרווחת ולבריאות התושבים.

מטרות:
להפוך את המועצה לקהילה בריאה, תוך הטמעת עקרונות בריאות במובן הרחב - שלומות (Well-being) - בכל מדיניות של המועצה. אנו שואפים לספק לתושבים תוכניות קידום בריאות מועילות בהתאם לצרכים שאיתרנו, המותאמות לרצונותיהם ולצרכיהם, ובכך להבטיח איכות חיים גבוהה יותר.

פעולות שבוצעו עד כה:
מיפוי: תהליך יסודי של מיפוי מצב הבריאות הקיים ברשות, אשר בוצע בשיתוף מכון קיימא (של אונ' חיפה, ובהובלת פרופ' מעיין אגמון). התהליך כולל בחינה של המענים הקיימים, בחינת נתוני הבריאות של התושבים, ובנוסף שמיעת רצונות התושבים באמצעות שולחנות עגולים, סקרי תושבים וקבוצות מיקוד.

הצטרפות לתכניות ארציות:
הצטרפנו לרשת ערים בריאות בישראל, צעד שמאפשר לנו הדרכה מקצועית משמעותית, השתתפות בכנסים מקצועיים של הרשת, ולמידת עמיתים. ההחלטה עברה במליאת המועצה בחודש מרץ השנה.

הצטרפנו למיזם הלאומי לחוסן, במסגרתו נוכל לספק לתושבים מענים קידום בריאות איכותיים בתחום החוסן הקהילתי והאישי, ולהרחיב את היקף הפעילו באמצעות תקציב נוסף.

אנו משתדלים לשפר את שירותי הבריאות הניתנים לתושבי המועצה, ובמסגרת זו אנו מקיימים פגישות עבודה עם נציגי קופות החולים כדי לשפר את הממשקים ואת שיתוף הפעולה בינינו. 

תכניות קידום בריאות במועצה:
הקווים המנחים בתוכניות של יחידת הבריאות הם שיתוף פעולה רוחבי עם שאר אגפי המועצה, קידום בריאות במוסדות החינוך כבר מגיל צעיר, ותמיכה ביצירת קהילות מקדמות בריאות ביישובי המועצה. לאורך הפעילות שלנו, אנו מקפידים על ביצוע הערכה מתמשכת של התוצאות, כדי לוודא עמידה ביעדים ולשפר את התוכניות בעתיד.

תוכניות קידום בריאות שיצאו לדרך:
קיימנו הפנינג משפחות כאירוע שיא שנועד לפרסם את פעילות יחידת הבריאות לציבור הרחב, אשר כלל מגוון רחב של פעילויות בריאות איכותיות וספורטיביות. מעבר לתכנים האיכותיים והאטרקציות- מבחינתנו לב האירוע היה לשמוע את קול התושבים, בדוכן של שיתוף הציבור, ולקדם מענה לסקר הבריאות לתושבים. אירוע נוסף של קידום מענה לסקר הבריאות הייעודי לקהל הצעירים - היה הקמת דוכן בריאות בהופעה לצעירים.

אמא חוזרת לג'ינס - תוכנית מקוונת לשינוי הרגלי אכילה וכושר לנשים, במטרה ליצור מסגרת חברתית של קהילה מקדמת בריאות, המעניקה תמיכה מקצועית רגשית וחברתית לקידום אורח חיים בריא. התוכנית מתקיימת כעת למשך 3 חודשים וזכתה להצלחה גדולה בהרשמה והיענות של נשות המועצה. משתתפות מעל ל-100 נשים.

במסגרת "יום הבריאות העולמי", תקצבנו פעילויות בריאות מגוונות ביישובי תקומה. אשר קיימו פעילויות פעילויות ספורט, תזונה בריאה, סדנאות "חדר כושר למוח" ועוד.

הפצנו חוברות מתכונים בריאים ומותאמים לחגים, לפסח ולשבועות, במטרה לעודד תזונה נבונה גם סביב שולחן החג.

קיימנו סדרת הרצאות זום, בשיתוף יחידת החוסן ובשיתוף אשכול נגב מערבי, לשם הנגשת תכנית מקצועיים ועדכניים לקהל הרחב בתחום התזונה והחוסן. בנוסף, מתקיימות הרצאות פרונטליות ביישובי המועצה והרצאות זום בשיתוף פעולה עם קופ"ח כללית.

קידום בריאות בקרב עובדי המועצה- בשיתוף פעולה עם משאבי אנוש, אגף הספורט ואגף החוסן, מתקיים חוג ספורט ייעודי לעובדות המועצה, על חשבון שעת עבודה. 

תכניות בשיתוף פעולה עם אגפים נוספים במועצה:

חינוך- גני הילדים:

  • בוצעה תכנית פיילוט למיפוי מצב התזונה והדרכת צוותי הגנים ע"י דיאטנית ילדים, תוך מתן כלים מעשיים לשיפור התזונה בגן.
  • סופקו תפריטים תזונתיים לגנים עם ילדים בעלי אלרגיות למזון, אשר נכתבו על ידי דיאטנית ילדים.
  • חוג כדורשת מקצועי בגנים, שהופעל בשיתוף מנהלת הספורט סופיה. להגברת הפעילות הגופנית בקרב ילדי הגנים, ולימוד התנהגות ספורטיבית.
  • סל תכניות לקידום בריאות בגני הילדים- ליווי של מדריך חקלאי להקמת גינה לגידול ירקות ועשבי תיבול בגן, תכנית קידום תזונה בריאה בגני הילדים, ועוד.

מעונות:

  • בקרוב נספק לכל מעונות היום חוברות מידע פרקטיות עם מידע חיוני לקידום תזונה בריאה במעונות והמלצות לקידום סביבת אכילה מקדמת בריאות - כל מה שהצוות צריך לדעת על הכנת מזון המותאם למעונות לשגרה, לימי הולדת וגם לחגים.
  • בשנת הלימודים הקרובה נקיים תוכנית פיילוט להכשרת צוותי מעונות היום ע"י תזונאית שתיכנס לערוך מיפוי והדרכה.

בתי הספר:

  • בשיתוף פעולה עם מדריכת קידום בריאות במשרד החינוך, נספק סל מקיף של  תכניות של קידום בריאות לבתי הספר במועצה.

האגף לשירותים חברתיים:

  • החלו סדנאות קידום בריאות בבתים החמים ובבתים המועשרים לגיל השלישי יוצאות לדרך. נכנסה לבתים דיאטנית לסדרת סדנאות בישול חווייתיות המותאמות לצרכים של בני הגיל השלישי.

 

ליצירת קשר ולקבלת עדכונים: [email protected]

threat_extracted_דוח חוף אשקלון - סופי 18.09.pdf

תכנית עבודה שנתית לאתר המועצה 2025.pdf